Med skogen i ryggen och city i magen

Föreningslokal

ÖVERSIKT
Brf Månstenen förfogar över en ca 45m2 stor föreningslokal, belägen i källarplanet till port 50. Lokalen är renoverad under 2013. Lokalen innefattar: köksdel med spis, ugn, micro, kyl frys och kaffebryggare. Köksutensilier i form av porslin, bestick och köksverktyg finnes till ca 6 personer. Vidare finns det övernattningsmöjlighet för 4 personer. (sängar kuddar och täcken tillhandahålles av föreningen). Vid övernattning medtages egna lakan. Bord och 12 stolar, soffa soffbord mm. Badrum med dusch etc.

foreningslokal_stora1

 

VILLKOR
Endast Bostadsrättsinehavare eller hyresgäst i Brf Månstenen äger rätt att hyra lokalen. Lokalen hyres per dygn. En dygnshyra räknas från kl. 12 till kl. 12 påföljande dag. Lokalen får hyras i max sju dygn i sträck. Hyresansökan måste ske minst tre dagar före hyretidens början. Hyran påföres hyrestagarens nästkommande avgifts/hyres -avi, dessutom erlägges, alltid, en kontant deposition vid hyrestillfället.

BOKNING
För att hyra föreningslokalen krävs dels en bokning och dels ett kontrakt som du måste lämna in signerat. Vi ser helst att boende använder websidan för själva bokningen. Andrahandsalternativ är att E-posta Linda Ö: linda@levandeliv.se . Att boka online förutsätter att du har en giltig epost adress. Klicka in de datum som du önskar hyra lokalen i kalendern här nedanför samt fyll i din information i de tomma fälten. Färgmarkerade fält är redan bokade/upptagna dagar och går därför ej att klicka på. När du skickat in din bokning kommer du inom 24 timmar att få en bekräftelse till din Epost. Kom ihåg att vara ute i god tid, minst tre dagar i förväg.

 

Calendar is loading...

pdf_symbolblankLadda ned eller skriv ut hyreskontraktet här

 

 

KONTRAKT OCH BETALNING
Betalningen sker genom att 400:-/dygn  påföres din nästa hyra/avgifts -avi. Hyrestagaren måste själv kvittera nyckeln, ombud accepteras inte. När du signerat kontraktet (finns för utskrift nedanför) och kvitterar ut nyckeln betalas depositionen, 500:-, kontant. Nyckeln återlämnas senast vid hyrestidens utgång kl: 12:00 i föreningens brevlåda i port 62. När nyckeln återlämnats och lokalen är städad enligt föreskrift och inget är förstört eller saknas, återfås depositionen. Lämna lokalen i tid innan din hyrestid gått ut. Lokalen skall lämnas senast kl. 12:00 den dag som angivits vid bokningen. Om hyresgäst inte städat och lämnat lokalen då bokad tid utgått, är depositionen förverkad. Eventuell skada på fast eller lös inventarie löses först med depositionen, om depositionen är otillräcklig påföres resterande summa tillsammans med din nästa hyres/avgifts -avi. Se vidare under ordningsföreskrifter nästa sida. Checklista för städning av lokalen, se nästa sida. En likadan lista finns uppsatt i föreningslokalens kök. OBS! Förbrukningsartiklar som t ex hushålls- och toalettpapper, tvål, diskmedel, diskborste, wettexdukar, soppåsar/sopsäckar, servetter, ljus, tändstickor mm ingår inte i hyran.

ORDNINGSFÖRESKRIFTER
Spela gärna musik, men tänk på boende runt omkring! Söndag – torsdag gäller tystnad from kl 21.00, fredag – lördag till kl 23.00 – under förutsättning att fönster och dörrar är stängda. Föreningens lokaler är helt rökfria. Bord stolar och annan utrustning, inkl köksutrustning, får inte användas utomhus eller i andra delar av huset. Vid besiktning efter aktiviteten noteras förlorade eller trasiga/förstörda köksutensilier och den som hyrt lokalen åläggs att ersätta dessa med det faktiska nyanskaffningsvärdet eller minst 50:- oberoende av detalj. Förkomna nycklar kostar 500:-. Skador i föreningens lokal, som inte kan hänföras till normalt slitage, ersätts med de faktiska reparationskostnaderna. Detsamma gäller för möbler och annan inredning.

CHECKLISTA – STÄDNING
Tänk på att göra rent efter dig!

  • Hyrd lokal samt området utanför skall städas och iordningsställas innan det att hyrestiden gått ut.
  • Köksutensilier diskas torkas återplaceras och inventeras.
  • Bord & stolar skall vara rengjorda, hela och återplacerade där de stod vid ankomsten till lokalen.
  • Sängarna skall vara nedpackade i sina förpackningar, sängkläderna komprimerade och lagda i “sittpuffen”
  • Golv skall vara våttorkade i lokal och entre.
  • Kyl/frys skall vara tömda, och rengjorda.
  • Diskbänk, spis, ugn, mikrovågsugn, och skåp skall vara rengjorda liksom kaffebryggare och termosar.
  • Utbrunna ljus/värmeljus skall tas bort.
  • Badrummet skall vara rengjort. Fyll på med toapapper om det tagit slut.
  • Soptunnor & papperskorgar skall vara tömda och rengjorda. Soporna skall tas med och sopsorteras och slängas i respektive kärl – de får absolut inte ställas utanför lokalen eller på golvet i soprummet! Vid större mängder skall soporna transporteras på egen bekostnad till kommunens uppsamlingsställen. Cigarettfimpar, snus, flaskor och burkar utanför porten skall plockas upp och kastas. Besiktning sker efter hyresperioden och under förutsättning att allt är i sin ordning, återfås depositionen.  Observera att efterdebitering kan ske om skada uppkommit på föreningens egendom eller om utrustning saknas.

 


Anvisningar och regler som föreningen satt upp gällande sophanteringen.


Delat utrymme för tvätt med alla nödvändigheter finns mellan port 60-62.


Vi har buskar, gräs och blomster runt husen som gemensamt underhålls.